Üdvözöljük a Debreceni Egyetem Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszékének honlapján!
Bölcsészettudományi Karon működő képzésünk azért egyedi, mert hallgatóinkat énmárkájuk körültekintő építésére ösztönözzük. Bevezetjük őket a tudomány, a kultúripar, a médiatartalom-gyártás és a szervezeti kommunikáció területeire egyaránt. Hallgatóink tudásukat többek között a következő kurzusokon mélyíthetik el:
Bevezetés a média tanulmányozásába: A kurzus a kortárs magyar film meghatározó zsánereinek, a klasszikus kriminek, a film noirnak és a pszichothrillernek a főbb tendenciáiba, műfaji jellemzőibe kínál betekintést filmes alkotások részletes elemzésén keresztül. A műhelymunkákon a történelmi témájú filmek mellett kifejezetten kortárs társadalmi, ideológiai, kulturális problémákra reagáló művek is előtérbe kerülnek.
Kiadói, szerkesztői ismeretek: A kurzuson azt a folyamatot ismerhetjük meg, amely során az asztalfiókban rejtegetett kézirat a könyvesboltok polcaira kerül. Megtudhatjuk, mivel foglalkozik egy kiadóvezető, egy olvasószerkesztő, egy tördelő vagy éppen egy szöveggondozó.
Marketing: Életforma változást kínálunk fel egy csoportnak, megtaláljuk azt a területet a piacon, ahol már alig várják a fogyasztók, hogy használatba vegyék termékünket, mert hisznek benne, hogy ez megoldja egy problémájukat, mi pedig odafigyeléssel halmozzuk el ezeket az embereket.
Médiaelmélet: A történetmesélés különböző formáinak (filmek, irodalmi művek, képregények, videojátékok, szerepjátékok stb.) sajátos kódrendszereit ismerjük meg, miközben olyan széleskörben elfogadott vélekedéseket teszünk mérlegre, mint például, hogy a „videojátékok agresszívvá tesznek”, „a képregények másodrendűek az irodalmi alkotásokhoz képest”, vagy éppen, hogy „egy regényből készült filmes adaptáció mindig alacsonyabb rendű az eredetinél.”
Országmárka, nemzeti identitás, médiaműfajok: A tárgy abba ad betekintést, hogy a nemzeti „médiatájképben” művészeti alkotások és popkulturális médiaszövegek miként erősíthetik a nemzethez tartozás büszkeségét, otthonosságérzetét.
Protokoll: A kurzuson azt tanuljuk meg, hogy az egymással érintkezés művészetében a helyzetekhez kötött szabályokon túl milyen nagy szükség van az odafigyelés képességére és az egyéni leleményességre is.
Public relations kommunikáció: Megtanuljuk, hogyan kapcsolódjunk eltérő érdekű szereplőkhöz, ha egy céget képviselünk.
Technomédiumok története: Megértjük, mi a különbség, ha egy látványt az író jegyez le szavakkal, vagy ha a fényképezőgép kémiai reakcióban rögzíti a fényt és az árnyékot fényérzékeny lemezre, vagy ha a kamera a mozgás valóságát veszi fel, de a vágóasztalon belenyúlhatunk a képkockák sorrendjébe, s végül ha a számítógép olyat is láthatóvá tesz, aminek nincsen tényleges előképe.
Szakunkon szoros együttműködés, intenzív és személyes kapcsolat van a képzésbe még éppen csak belépett hallgatók, a felsőbb évesek és az oktatók között. A tehetséggondozás kulcsának a bizalmat tartjuk. Kölcsönös kíváncsiság nélkül nem is menne az együttműködés.
A sikeres karriert építő végzettjeink azt jelzik vissza nekünk, hogy érvényes az a képzési stratégiánk, hogy a tantermi projektjeinkben a hallgatók és az oktatók egymás munkatársaiként gyakorolják a problémamegoldást és a kreatív tartalomgyártást.
Szakunkon azon dolgozunk, hogy összekössük a pontokat.
A Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék oktatói